ΑνακοινώσειςΠρογράμματα Σχολικών Δράσεων

2η Δράση στο πλαίσιο του μαθήματος «Εργαστήρια Δεξιοτήτων»

Την Πέμπτη 4 Μαΐου 2023, στο πλαίσιο του μαθήματος «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», πραγματοποιήθηκε η δεύτερη εκδήλωση / ενημέρωση των μαθητριών/των της Γ’ τάξης του 5ου Γυμνασίου Καβάλας σχετικά με τον επαγγελματικό προσανατολισμό και τη γνωριμία με τα επαγγέλματα. Η δραστηριότητα εντάσσεται, σε συνέχεια της προηγούμενης δράσης, στον Θεματικό Άξονα «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία – 2. Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα» ο οποίος συγκαταλέγεται στις Δεξιότητες του 21ου αιώνα (4Cs).

Μετά την επιτυχημένη πρώτη επίσκεψη επαγγελματιών που πραγματοποιήθηκε στο χώρο του σχολείου του 5ου Γυμνασίου Καβάλας, ήταν ευκαιρία για τις/τους μαθήτριες/τες να γνωρίσουν και τα επαγγέλματα με τα οποία έρχονταν σε επαφή σχεδόν καθημερινά στον χώρο φοίτησης τους. Ο λόγος γίνεται για τα επαγγέλματα υγείας και πρόνοιας που είναι άκρως απαραίτητα και συμπληρωματικά στην σχολική εκπαίδευση, παρέχουν υποστήριξη και εξασφαλίζουν την ασφαλή παρουσία των μαθητριών/των κάθε σχολικής μονάδας. Η επιλογή των συγκεκριμένων επαγγελμάτων πραγματοποιήθηκε ομόφωνα από το σύλλογο των διδασκόντων, ώστε οι μαθήτριες/τες να αναγνωρίσουν και να ξεχωρίσουν τις αρμοδιότητες αλλά και την διαφοροποίηση μεταξύ αυτών των επαγγελμάτων / λειτουργημάτων. Επιπλέον, επιθυμία όλων ήταν η ανάδειξη αλλά και η αναγνώρισης της προσφοράς των συναδέλφων στην απρόσκοπτη λειτουργία του εκπαιδευτικού έργου των καθηγητών.

Την δράση άνοιξε η ομιλία του κ. Ευαγγέλου Γρηγόρη, Σχολικού Νοσηλευτή του Γυμνασίου, ο οποίος με εύθυμο και πρόσχαρο τρόπο παρουσίασε στις μαθήτριες και στους μαθητές τις απαιτήσεις των σπουδών, τις επαγγελματικές διεξόδους και τις κοινωνικές προεκτάσεις του επαγγέλματος του νοσηλευτή. Αφού εξέφρασαν τα παιδιά τις απορίες τους, η συνέχεια δόθηκε στην κ. Καραγκιοζούδη Στυλιανή, Ψυχολόγο και τη κ. Ζωγράφου Δέσποινα-Αθηνά, Κοινωνική Λειτουργό. Οι συναδέλφισσες αρχικά προσπάθησαν να εξηγήσουν τις διαφορές μεταξύ των δύο επαγγελμάτων και να ξεδιαλύνουν στα παιδιά τις αρμοδιότητες και τις επιδιώξεις του κάθε λειτουργήματος. Αφού δόθηκαν οι εξηγήσεις, η κ. Καραγκιοζούδη μίλησε για το επάγγελμα του ψυχολόγου, με τι ασχολείται και πως διαχωρίζεται από αυτό του ψυχιάτρου, πως είναι να σπουδάζεις και ποιες είναι οι προκλήσεις και οι δυσκολίες του επαγγέλματος. Η παρουσίαση κέντρισε το ενδιαφέρον αρκετών μαθητριών/των που έθεσαν ερωτήματα και απορίες. Στη συνέχεια παρέλαβε το νήμα της συζήτησης η κ. Ζωγράφου που συνέδεσε το επάγγελμα του Κοινωνικού Λειτουργού και τα πεδία δράσης του σε παράλληλη σύγκριση με αυτό του ψυχολόγου και την ειδοποιό διαφορά όπου ο/η  Ψυχολόγος βοηθά ψυχικά, σωματικά, πνευματικά ενώ ο/η Κοινωνικός λειτουργός λύνει προβλήματα και θέματα συμπεριφοράς. Με περίσσια ειλικρίνεια παρουσίασε τη πραγματικότητα, τις δυσκολίες και τις απαιτήσεις του επαγγέλματος ώστε τα παιδιά να γνωρίζουν εκ των προτέρων τις προκλήσεις του λειτουργήματος.

Η δράση ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία, οι μαθήτριες και οι μαθητές κατανόησαν τις διαφορές αλλά και τις επιλογές που θα έχουν μελλοντικά για να αποφασίσουν το καταλληλότερο και περισσότερο ταιριαστό επάγγελμα, σε σχέση με τις προσδοκίες και επιθυμίες τους, ενώ παράλληλα επιτεύχθηκε ο στόχος να διακρίνουν τα χαρακτηριστικά, τις υποχρεώσεις και την προσφορά κάθε ενός από τα προαναφερθέντα επαγγέλματα.

Σωτήριος Κοκκινίδης

Author Σωτήριος Κοκκινίδης

More posts by Σωτήριος Κοκκινίδης

Leave a Reply